13 Jan
13Jan


 למה בכלל נמשכת לנרקסיסט? (המאמר מתייחס לגברים ונשים כאחד).

 הסיבה שמלכתחילה נמשכת אליו היא בגלל שיש עיקרון במוח האנושי, בתת מודע  שנקרא: דומה מושך דומה. רוב הסיכוי שאם נמשכת לנרקסיסט, את טיפוס אמפתי שרואה את האחר ואולי יש  בך גם פצעי עבר הקשורים לחרדת נטישה.גם לנרקסיסט יש עבר מהילדות של התעללות או פצעים שיצרו בו חוסר אונים ,בושה או אשמה פנימית.

 מספיק שיש לכם פצע משותף של חוסר אהבה או הערכה עצמית באופן לא מודע כמובן וזה גורם לכם להמשך אחד לשני.

הקשר התחיל נפלא. הרגיש לך שסוף סוף הגיע ה אחד שלך.סיר שמצא מכסה.הוא מחזר אחרייך,מעניק לך מתנות,לומד אותך ואת נפעמת ממנו, מהכריזמה שלו אם הוא הנרקסיסט המוחצן, והביישנות שלו אם הוא הנרקסיסט הסמוי.את מרגישה מאוהבת, מסוחררת כולך מאהבתו ואז כשהוא הצליח סוף סוף לכבוש את לבך הוא רוצה את הכל, את כולך ומתחיל לעשות לך "הפרד ומשול". כל עוד את זורמת איתו ועם רצונותיו זה עובד מצויין, אבל ברגע שאת מתחילה לשאול שאלות ולשים גבולות את מגורשת מגן העדן ומתחילה סאגה של התעללות מוחלטת בך.

הוא עושה לך גזלייט (ההאשמה ), את נושאת באחריות התפרקות הקשר, ואת לא מבינה מה קרה ורק רוצה לעשות הכל כדי להחזיר את הקשר בחזרה לאשר היה.

מלאת כאב את מנסה לרצות , לקבל אותו חזרה "אוהב ומחזר" אבל הוא זורק לך מדי פעם איזו מילה טובה ובשאר הפעמים מתעלם מהצורך שלך בהכרה, בפירגון.את מתחילה בלי שתרגישי לאבד את ההערכה העצמית שלך לאט לאט. חוסר התיקוף שלו, החסר של המילה הטובה כפי שהיתה בעבר והכעסים שלו כלפייך מביאים אותך לאט לאט להפוך להיות סמרטוט רגשי ,חסר ביטחון רגשי ונפשי.

את שואלת את עצמך איך לעזאזל הגעת לזה? איך אשה טובה, יפה ומצליחה כמוך צמצמה עצמה עד כדי נקודה על מפת חייו של הנרקסיסט שלך? ואז..או שהוא עוזב,או שאת רוצה לעזוב והוא מרגיש שאת לא רוצה יותר והוא יהפוך את הקערה על פיה ויתן לך להרגיש שאת מגרשת אותו ואז איומה ונוראית. בכל מקרה יעשה הכל כדי שידו תהיה על העליונה. הוא מקבל אספקה של שליטה עלייך. בתחילת הקשר, בתוך הקשר וגם בפרידה.גם אם את זו שרוצה להפרד, הוא יהפוך את המצב לכזה שזה בא ממנו.

הוא זה "שמחליט עלייך" ומי את בכלל?

נשמע מוכר?כואב כשקוראים את זה? 

אני יודעת, הייתי שם.כאב בלתי נסבל. הבשורה הטובה שלי אלייך:

מבטיחה לך שאת יכולה לצאת מזה, את יוצאת מזה. רק ראשית תביני מול מי היית

 ועם מי ניהלת מערכת יחסים.

אם את או אתה צריכים עזרה ואוזן קשבת ,פנו אלי בוואטסאפ .0544683128

אני פה בשבילך. 



  הערה חשובה: הכותבת אינה פסיכיאטרית ואין מאמר זה מחליף אבחון פסיכיאטרי.

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.